PRIORITY ON THE MOON

Apollo 11 landed on the lunar surface on Sunday, July 20, 1969. Most of us know Armstrong's historic statement as he set foot on the lunar surface, "To a man, this is indeed a small step, but a giant step for mankind." However, few people know the first food eaten there.

In aerospace, Buzz Aldrin had brought a box of holy communion provided by his local church. Aldrin sent a radio broadcast to earth asking listeners to contemplate the events that happened that day, then gave thanks to God.

Then, without a broadcast over the radio in order to maintain privacy, Aldrin poured wine into a silver cup. He read, "I am the vine, ye are the branches: He that abideth in me, and I in him, the same bringeth forth much fruit: for without me ye can do nothing. " (John 15:5). In silence, he gave thanks and ate bread and drank wine.


God is everywhere, and our worship should reflect the reality. Wherever we go, God is near to us ( Psalm 139 ). Buzz Aldrin celebrated that experience on the lunar surface. Being thousands of kilometers away from earth, he took the time to converse with the One who creates, redeems, and fellowships with him.

Whether you are away from home? On a mountain top or a dark abyss? Whatever your situation, your fellowship with God in Christ is just by means of prayer.




PSALM 139 : 1 - 12


139:1 O lord, thou hast searched me, and known me. 139:2 Thou knowest my downsitting and mine uprising, thou understandest my thought afar off. 139:3 Thou compassest my path and my lying down, and art acquainted with all my ways. 139:4 For there is not a word in my tongue, but, lo, O LORD, thou knowest it altogether. 139:5 Thou hast beset me behind and before, and laid thine hand upon me. 139:6 Such knowledge is too wonderful for me; it is high, I cannot attain unto it. 139:7 Whither shall I go from thy spirit? or whither shall I flee from thy presence? 139:8 If I ascend up into heaven, thou art there: if I make my bed in hell, behold, thou art there. 139:9 If I take the wings of the morning, and dwell in the uttermost parts of the sea; 139:10 Even there shall thy hand lead me, and thy right hand shall hold me. 139:11 If I say, Surely the darkness shall cover me; even the night shall be light about me. 139:12 Yea, the darkness hideth not from thee; but the night shineth as the day: the darkness and the light are both alike to thee.




PRIORITAS DI BULAN


Apollo 11 mendarat di permukaan bulan pada Minggu, 20 Juli 1969. Kebanyakan kita tahu pernyataan bersejarah Armstrong ketika ia menapakkan kaki di permukaan bulan, "Bagi seorang manusia, ini memang langkah kecil; tetapi ini langkah raksasa bagi umat manusia." Namun, hanya sedikit orang yang mengetahui makanan pertama yang disantap di sana.


Dalam pesawat angkasa luar itu, Buzz Aldrin telah membawa sebuah kotak perjamuan suci yang disediakan gerejanya. Aldrin mengirimkan siaran radio ke bumi untuk meminta para pendengarnya merenungkan berbagai peristiwa yang terjadi hari itu, kemudian mengucap syukur.



Lalu, tanpa disiarkan melalui radio demi menjaga keleluasaan pribadi, Aldrin menuang anggur ke dalam piala perak. Ia membaca, "Akulah pokok anggur dan kamulah ranting-rantingnya. Siapa saja yang tinggal di dalam Aku dan Aku di dalam dia, ia berbuah banyak" (Yohanes 15:5). Dalam keheningan, ia mengucap syukur, makan roti, dan minum anggur.



Allah ada di mana-mana, dan penyembahan kita harus mencerminkan kenyataan ini. Dalam Mazmur 139 dikatakan bahwa ke mana pun kita pergi, Allah berada dekat dengan kita. Buzz Aldrin merayakan pengalaman itu di permukaan bulan. Dalam jarak ribuan kilometer jauhnya dari bumi, ia meluangkan waktu untuk bercakap-cakap dengan Dia yang menciptakan, menebus, dan bersekutu dengannya.



Apakah Anda jauh dari rumah? Apakah Anda seakan-akan berada di puncak gunung atau jurang yang gelap? Apa pun situasi Anda, persekutuan Anda dengan Allah di dalam Kristus hanyalah sejauh doa.



MAZMUR 139 : 1 - 12


139:1. Untuk pemimpin biduan. Mazmur Daud. TUHAN, Engkau menyelidiki dan mengenal aku; 139:2 Engkau mengetahui, kalau aku duduk atau berdiri, Engkau mengerti pikiranku dari jauh. 139:3 Engkau memeriksa aku, kalau aku berjalan dan berbaring, segala jalanku Kaumaklumi. 139:4 Sebab sebelum lidahku mengeluarkan perkataan, sesungguhnya, semuanya telah Kauketahui, ya TUHAN. 139:5 Dari belakang dan dari depan Engkau mengurung aku, dan Engkau menaruh tangan-Mu ke atasku. 139:6 Terlalu ajaib bagiku pengetahuan itu, terlalu tinggi, tidak sanggup aku mencapainya. 139:7. Ke mana aku dapat pergi menjauhi roh-Mu, ke mana aku dapat lari dari hadapan-Mu? 139:8 Jika aku mendaki ke langit, Engkau di sana; jika aku menaruh tempat tidurku di dunia orang mati, di situpun Engkau. 139:9 Jika aku terbang dengan sayap fajar, dan membuat kediaman di ujung laut, 139:10 juga di sana tangan-Mu akan menuntun aku, dan tangan kanan-Mu memegang aku. 139:11 Jika aku berkata: "Biarlah kegelapan saja melingkupi aku, dan terang sekelilingku menjadi malam," 139:12 maka kegelapanpun tidak menggelapkan bagi-Mu, dan malam menjadi terang seperti siang; kegelapan sama seperti terang.